جزئیات اخبار

قوانین و مقررات لیگ برتر طبق آخرین قوانین اتحادیه جهانی صورت خواهد پذیرفت

واکنش رئیس کمیته داوران به حواشی یکی از دیدارهای لیگ کشتی

رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی معتقد است مربیان شاغل در لیگ برتر باید خویشتن‌دار باشند و در دایره اختیارات خودشان فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از کشتی های دیدار تیم های دانشگاه آزاد اسلامی و «تا ثبت جهانی توس» در چارچوب لیگ برتر کشتی آزاد، اتفاقاتی رقم خورد که در نهایت به جریمه شدن مجید خدایی با دریافت کارت زرد همراه شد. خدایی به عنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم تا ثبت جهانی توس در اعتراض به رای داور در یکی از مبارزات این دیدار به وسط تشک آمد که این حرکت او با جریمه همراه شد.

در همین راستا ناصر فروتن رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی که یکی از ناظران این دیدار بود به خبرنگار مهر گفت: بحث جریمه این مربی با توجه به قوانین اتحادیه جهانی کشتی صورت گرفت که مجری قانون و داور را مجاب می کند با این حرکت برخورد کند. مربی در هنگام کشتی ها باید روی صندلی خود قرار داشته باشد و کشتی گیر خود را از همان منطقه «کُوچ» کند و هر گاه که لازم به اعتراض کردن بود درخواست چلنج کند.

وی تصریح کرد: در اتفاقی که افتاد ما دیدیم مجید خدایی به عنوان مربی تیم تا ثبت جهانی توس بدون توجه به این موضوع و در اعتراض به رای داوران به وسط تشک آمد. این در حالی بود که درخواست چلنج هم نداشت و در نتیجه با کارت زرد داور مواجه شد. بطور کلی آمدن مربی به وسط تشک کشتی در هنگام مبارزات با شیوه نامه رفتاری اتحادیه جهانی کشتی منافات دارد و مستلزم جریمه مربی از سوی داوران است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی افزود: هر فردی که در رقابتهای لیگ برتر شاغل است، وظایف و اختیارات قانونی خود را دارد. کشتی گیر باید به روی تشک به مبارزه بپردازد، مربی باید کشتی گیر خود را هدایت کند و داوران هم باید کشتی ها را قضاوت کنند. طبیعتا دخالت در امور همدیگر می تواند حاشیه ساز باشد و در نظم برگزاری لیگ برتر اختلال ایجاد کند.

فروتن خاطر نشان کرد: من به خوبی می دانم مربیان حاضر در لیگ برتر با توجه به بحث اسپانسرهای مالی و انتظارات بالا برای کسب پیروزی تحت فشار هستند اما من تمامی مربیان را به خویشتن‌داری و آرامش دعوت می کنم. مطمئنا اگر همه چیز طبق قانون پیش برود مشکلی هم بوجود نمی آید. اگر در بحث داوری هم اشتباهی رخ دهد می توان توسط قانون چلنج و ورود هیات ژوری برای نظارت و قضاوت بهتر، آن را حل و فصل کرد.

وی در پایان اظهار داشت: سعی ما بر این است تا با چیدمان دقیق و سنجیده داوران در دیدارهای لیگ برتر کشتی، شاهد بهترین قضاوت ها باشیم و اجازه ندهیم حقی از کسی یا تیمی ضایع شود.

ایجاد نظرها
لیست نظرها