جزئیات اخبار

در جلسه رئیس فدراسیون و عضو هیأت رئیسه مجلس مطرح شد؛

در جلسه رئیس فدراسیون و عضو هیأت رئیسه مجلس مطرح شد؛

موسوی لارگانی: کشتی باید گسترش و جایگاه آن ارتقاء یابد
دبیر: از نمایندگان مجلس می خواهم یاری رسان ورزش ملی کشور باشند

جلسه رئیس فدراسیون کشتی و حجت الاسلام موسوی لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این جلسه که، مصطفی میرزائی رئیس و اعضای هیأت کشتی استان اصفهان نیز حضور داشتند، علیرضا دبیر با تشکر از حضور آقای لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس در محل فدراسیون کشتی، شرح کوتاهی از فعالیت های انجام شده در فدراسیون کشتی را ارائه داد و گفت: متأسفانه بودجه کشتی در شأن این ورزش پرافتخار و ملی ما نیست، چراکه کشتی بعنوان یک ورزش در کشور ما محسوب نمی شود، بلکه بعنوان یک هویت و جزئی از ایران است و مانند خیلی از چیزها که به نام ایران ثبت شده است، کشتی را نیز در دنیا با نام ایران می شناسند.
دبیر ادامه داد: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می خواهم که یاری رسان ورزش ایران به ویژه کشتی باشند چراکه اگر بخواهیم به همین صورت پیش برویم ورزشی که در ده های قبل حدود یک میلیون و ششصد هزار نفر در آن فعالیت داشتند در حال حاضر به چهل هزار نفر رسیده و شاید تا چند سال دیگر، شاهد اتفاقات خوبی برای آن نباشیم.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و با گرامیداشت و تسلیت سالروز 17 شهریورماه، در ابتدای صحبت های خود گفت: برای تمامی کشتی گیران و قهرمانان و پهلوانان آرزوی موفقیت و سلامتی دارم و خوشحالم که امروز در خدمت جمعی از جامعه کشتی کشور هستم.
وی ادامه داد: زمانی که آقای دبیر کشتی می گرفت از کشتی های ایشان لذت می بردم و در حال حاضر نیز عملکرد ایشان بعنوان یک مدیر جهادی قابل تقدیر است.
موسوی لارگانی تأکید کرد: کشور ما نیاز به مدیران جهادی دارد و من تعجب می کنم که بعضی از مدیران ما برای امضای یک نامه 10 بار یک مراجعه کننده را می برند و می آورند. به نظر من کشور ما نیاز به مدیران جهادی و کاربلد دارد و اگر اینگونه می شد، کارها بسیار خوب پیش می رفت.
موسوی لارگانی تصریح کرد: پس از بازدید از مجموعه ی شهید هادی و کارهای عمرانی انجام شده در این مدت، باید بگویم زحمات و خدمات انجام شده در فدارسیون کشتی قابل تقدیر است و به نظر من یک انقلابی در کشتی در بحث عمرانی اتفاق افتاده است.
وی افزود: به نظرم کار بزرگی انجام شد و برایم تعجب آور بود که در مدت زمان به این کوتاهی کارهای عمرانی به این بزرگی انجام شده و شاید انجام اینکار در تصور برخی از مدیران ما نیز نگنجد و به نظرم خدمت بزرگی به کشتی کشور انجام شده است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حمایت از ورزش کشور گفت: بعنوان نماینده مردم و همراه با وزیر ورزش و جوانان به دنبال این خواهیم بود که حمایت ویژه ای از ورزش کشور در مجلس شورای اسلامی انجام شود و با توجه به اینکه به فصل بودجه نزدیک هستیم امیدوارم که بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال آینده بیشتر شود.
وی در مورد ورزش کشتی گفت: کشتی متعلق به ایران است و باید هم آن را گسترش و هم جایگاه آن را ارتقاء بدهیم. ما در حال حاضر جایگاه خوبی در کشتی جهان داریم و وقتی عکس های قهرمانان و مدال آوران کشتی را در سالن تماشا کردم با خود گفتم ما در کشتی تعداد زیادی قهرمان داریم که حقیقتا جزء ذخایر و افتخارات کشور ما هستند و باید به هر نحوی تعداد این قهرمانان بیشتر از این نیز شود.
موسوی لارگانی ادامه داد: در مدت 13 سال نمایندگی خود سفر خارجی کمی رفتم اما در برخی از کشورها که برای انجام کار اداری  حضور داشتم دیدم که آن ها افرادی را که بعضا نیز کارهای زیاد بزرگی نکرده بودند چه در بحث کسب مدال و چه در بحث حضور در جنگ، بعنوان اسطوره خود معرفی و برای آن ها جایگاه ویژه ای را ایجاد کرده بودند.
عضو هیأت رئیسه مجلس با تقدیر از افتخارات کسب شده در کشتی به رئیس فدراسیون گفت: شما از افتخارات بزرگ ورزشی کشور ما هستید اما در مدتی هم که در شورای شهر تهران بودید خدمات بسیار ارزنده و قابل تقدیری داشتید.
وی افزود: به شما قول می دهم که از این کار بزرگی که در کشتی انجام دادید هم حمایت و هم قدردانی کنم و تا جایی که توان داشته باشم به شما در مراحل بعدی و کارهای عمرانی خانه کشتی شهید صدرزاده کمک خواهم کرد.
موسوی لارگانی با اشاره به اینکه باید از زحمات و خدمات مدیران دلسوز در مسئولیت های بالاتر و بزرگتر استفاده شود گفت: مسئولین ما باید بیدار شوند و نگاه ها عوض شود. بعضی تصمیمات در کشور ما سیاسی است و توانمندی افراد نادیده گرفته می شود، ما مدیران توانمندی مانند شما داریم که می توانند در جایگاه های بالاتری خدمت رسانی کنند اما بعضی نگاه های جزئی و سیاسی ضرر سنگینی به کشور زده است به طوری که وقتی یک گروه یا جریان کار را دست می گیرد از صدر تا ذیل جابجا می شوند و به توانمندی افراد نگاه نمی شود.
عضو هیأت رئیسه فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم در مجلس یازدهم از توانمندی های آقای دبیر استفاده کنیم خاطرنشان کرد: تلاش خود را خواهم کرد که از ظرفیت های فراکسیون کارآفرینان مجلس نیز در کمک به کشتی کشور استفاده شود

ایجاد نظرها
لیست نظرها