جزئیات اخبار

یک طلا و یک نقره سهم شاگردان حسین شیخی مربی پایه شهرری از مسابقات آسیایی

تیم ملی کشتی نوجوانان ایران پس از چهار سال موفق به کسب عنوان قهرمانی نوجوانان کشتی فرنگی آسیا شد، سهم کشتی شهرری یک مدال طلا و یک مدال نقره توسط شاگردان حسین شیخی مربی پایه و زحمتکش کشتی شهرری بود.

مسابقات قهرمانی نوجوانان تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت های قهرمانی آسیا که روزهای 20 و 21 خردادماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد با کسب 4 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز، به پایان رسید،

عرفان مرادی دارنده مدال نقره مسابقات آسیایی

شاگردان حسین شیخی مربی پایه و زحمتکش کشتی شهرری در وزن های 45 و 92 کیلوگرم خوش درخشیدند و صاحب دو مدال ارزشمند نقره  توسط عرفان مرادی در وزن 45 کیلو گرم و یک مدال ارزشمند طلا توسط علی اکبر اصغری در وزن 92 کیلوگرم شدند،

علی اکبر مرادی دارنده مدال طلای مسابقات آسایی

با زحمات شبانه روزی که محسن سوریان بعنوان سرمربی و حسین شیخی بعنوان مربی  که از ارکان اصلی مربیگری تیم ملی بودند سر انجام  پس از ماه ها تلاش در اردو، تیم ملی کشورعزیزمان پس از چهار سال و مقتدرانه بعنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دست پیدا کرد.


حسین شیخی مربی پایه و زحمتکش تیم ملی و یکی از مربیان موفق در مسابقات آسیایی

عرفان مرادی شاگرد حسین شیخی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر هانبیول جانگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر کانتا یاماگوچی از ژاپن را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. مرادی در دیدار فینال مقابل مارلان آبدیساماتوف از قرقیزستان با نتیجه ۲ بر ۲ شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

علی اکبری دیگر شاگرد حسین شیخی بود که در وزن 92 کیلوگرم موفق شد نام خود را بعنوان مرد طلایی در قاره کهن ثبت نماید، وی که در گروه دوم  مبارزه می کرد ابتدا با نتیجه 8 بر صفر یچان پارک از کره جنوبی را مغلوب کرد. علی اکبری در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر آیومیو ماتسوموتو از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ماکسیم اوکراینتسیف از قزاقستان نفر دوم گروه اول با نتیجه 5 بر 1 به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. اصغری در دیدار نهایی با برتری 5 بر صفر مقابل سرداربک رستم اف از ازبکستان موفق به ضرب مدال طلا بر سینه خود گردید.

محسن سوریان سرمربی موفق تیم ملی نوجوانان ایران فرزند ملک ری

در رده بندی تیمی، ایران با 188 امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت و تیم های قرقیزستان با 176 و ازبکستان با 151 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

         ناصر فروتن

      خرداد ماه 1402

.

ایجاد نظرها
لیست نظرها