جزئیات اخبار

جنجال کشتی شیراز برای گرایی ختم بخیر شد

ناصر فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد قضاوت‌های صورت گرفته در جام بین المللی کشتی فرنگی تختی اظهار داشت: الحمدالله مسابقات خیلی خوبی برای داوران ما بود. 135 کشتی برگزار شد که در مجموع قضاوت‌های خوبی را شاهد بودیم.

وی در مورد دیدار جنجالی رضا گرایی و امین کاویانی‌نژاد تاکید کرد: متاسفانه یک سری از مربیان ما با شیوه نامه و مقررات اتحادیه جهانی آشنا نیستند و شرح وظایف را رعایت نمی‌کنند و ما از این بابت ضربه‌های زیادی خورده‌ایم. همه اینها ناشی از عدم آگاهی است. کشتی گیر باید کشتی‌اش را بگیرد، مربی مربیگری کند و داوری هم قضاوت. هر کدام آنها باید در چارچوب وظایف تعیین شده از سوی اتحادیه جهانی عمل کنند. ضمن اینکه طبق قوانین، اگر اعتراضی هست مربی می‌تواند در 5 ثانیه درخواست چلنج کند و اگر اشتباهی صورت گرفته باشد، رای برمی‌گردد. مربی تحت هیچ شرایطی برای اعتراض نباید روی تشک بیاید، چه برسد به اینکه بخواهد جو مسابقه را هم به هم بریزد. متاسفانه نماینده اتحادیه جهانی این موارد را به اتحادیه گزارش می‌دهد و باید دید جریمه‌ای برای مربی در نظر گرفته می‌شود یا نه.

رئیس کمیته داوران در مورد ضربه فنی مورد بحث برادران گرایی و مربی‌اش که مقابل کاویانی نژاد گرفته نشد، خاطرنشان کرد: ضربه فنی در قوانین تعریف خاص خودش را دارد. باید حتما بیشتر از یک ثانیه باشد، یعنی نزدیک به دو ثانیه دو شانه کشتی گیر به تشک بچسبد. مدرسان اتحادیه جهانی از جمله ابراهیم چی چی اوغلو، سِرنِک و ... هم تاکید زیادی دارند که حتما ضربه فنی نزدیک به دو ثانیه طول بکشد که رای بدهند. ضمن اینکه دست رضا گرایی زیر بدن کاویانی‌نژاد بود و از برخورد دو شانه کشتی گیر به تشک ممانعت می‌کرد. داور وسط ضربه فنی اعلام کرد اما رئیس تشک موافق نبود، درحالیکه رئیس تشک حتما باید ضربه فنی را تایید کند.

فروتن ادامه داد: اتفاقا مبارزه رضا گرایی و امین کاویانی‌نژاد مسابقه فوق العاده جذابی بود که هم تماشاگران لذت بردند و هم مربیان تیم ملی و هم ما، اما متاسفانه انتهای کشتی با حاشیه همراه شد و مربی کشتی گیر روی تشک آمد و سروصدا به پا کرد و کشتی‌گیر و برادرش (علی گرایی) هم تحریک شدند. حتی این نگرانی وجود داشت که رضا گرایی هم محروم شود اما خوشبختانه در گزارش نماینده اتحادیه جهانی ختم به خیر شد. همه این اتفاقات به خاطر عدم آشنایی با قوانین رخ می دهد.

ایجاد نظرها
لیست نظرها