محمدابراهیم امامی در گفتوگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از وضعیت داوریها در سی و ششمین دوره رقابتهای بین المللی کشتی فرنگی جام تختی اظهارکرد: مسابقات از سطح کیفی بالایی برخوردار بود و از نظر بحث فنی بدلیل قرار گرفتن جام تختی در سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی، کشتیگیران بسیار خوبی راهی ایران شدند تا در این تورنمنت به روی تشک بروند و امتیاز خود را در رنکینگ جهانی بالاتر ببرند.
سرپرست کمیته داوران فدراسیون کشتی افزود: همچینن 30 داور از کشورهای مختلف از جمله ایران در این مسابقات قضاوت کردند و فکر میکنم وقتی چنین مسابقاتی با این کیفیت و بدون دردسر، حاشیه و اعتراض آنچنانی برگزار شود، نشان از این است که داوران عملکرد مثبت و خوبی داشتند. نماینده اتحادیه جهانی کشتی نیز پس از پایان این رقابتها از نحوه قضاوت داوران در این مسابقات ابراز رضایت کرد و داوریها را با توجه به وضع قوانین جدید مثبت و رو به جلو دانست.
داور المپیکی ایران در پاسخ به این سوال که چند داور درجه یک بینالمللی و المپیکی در این رقابتها قضاوت کردند گفت: چند داور S1 المپیکی داریم که دو داور ما در این مسابقات حضور داشتند و دو داور دیگرمان نیز برای قضاوت در کشتی آزاد جام تختی انتخاب شدند. اردوان صاحب و بنده نیز جزو این داوران هستم.
امامی درباره تغییر مداوم قوانین داوری و اینکه این موضوع کشتیگیران و مربیان را دچار سردرگمی و ناآشنایی با قوانین کرده است، نیز گفت: من فکر میکنم از این به بعد دیگر شاهد کمترین تغییرات در قوانین باشیم، زیرا آخرین باری که این قوانین مصوب شد، قبل از سال 2018 بود و طرحریزی و برنامهریزی این قانون برای این است که در المپیک 2020 این قوانین اجرا شود. احتمال دارد تغییراتی به صورت جزئی در قوانین داوری داشته باشیم اما تغییرات اساسی دیگر انجام نخواهد شد و بعید میدانم که به صورت کلی مانند گذشته قوانین دچار تغییر و تحول شود.
سرپرست کمیته داوران فدراسیون کشتی درباره ارزیابی خود از تغییر قوانین و اثربخشی آن خاطرنشان کرد: قوانین جدید داوری برای اولین بار بود که در این مسابقات اجرا میشد و اینکه بخواهیم به صورت قطعی درباره آن نظر بدهیم امکان پذیر نیست و باید در دو یا سه رویداد بینالمللی قوانین جدید اجرایی تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.
وی در پایان درباره بازگشت قانون خاک به کشتی فرنگی و اینکه این موضوع میتواند به سود کشتیگیران ایران باشد گفت: از آنجا که خیلی از فنون کشتی فرنگی در خاک انجام میشد، با حذف خاک، بسیاری از فنون در کشتی فرنگی اجرا نمیشد و این موضوع به زیبایی این رشته لطمه وارد کرده بود. بعد از محاسباتی که انجام دادند، متوجه شدند که خیلی از اجرای فنون کم شده و ادامه این روند باعث ضربه به جایگاه کشتی فرنگی خواهد شد. از سویی بسیاری از کشورها نیز درخواست داشتند که قانون خاک بار دیگر به کشتی فرنگی بازگردانده شود که خوشبختانه این موضوع البته با شیوه و شکل و سیاق جدید محقق شد.اجرای مجدد قانون خاک در کشتی فرنگی باعث بازگشت مجدد جذابیت به این رشته شده است.
انتهای پیام