جزئیات اخبار

ناصر فروتن:

ناصر فروتن:

محمدابراهیم امامی از مفاخر داوری کشتی است
درجه داوران در آغاز سال میلادی اعلام می شود

ناصر فروتن گفت: محمد ابراهیم امامی از مفاخر و بهترین داوران کشتی ایران است.
ناصر فروتن رئیس کمیسیون داوران کشتی کشور در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: محمدابراهیم امامی رئیس پیشین کمیسیون داوران و داور المپیکی کشورمان یکی از بهترین داوران ایران و از مفاخر این حرفه است.
فروتن افزود: درجه به آدم ها شخصتی نمی دهد و تنزل درجه ایشان هیچ چیز از ارزش های وی کم نمی کند و این امر برای تمامی داوران پیش آمده است. 
وی تصریح کرد: امامی هم اکنون مسئول کمیته آموزش کمیسیون داوران و مدرس داوری کشور است و عملکرد ایشان در داوری به همگان ثابت شده است.
فروتن ادامه داد: امامی از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و یکی از با اخلاق ترین داوران کشور است و به شخصه احترام خاصی برای ایشان قائل هستم.
رئیس کمیسیون داوران اظهار داشت: در آغاز سال میلادی اتحادیه جهانی کشتی نسبت به اعلام درجات داوران اقدام می کند و ما با توجه به اطلاعات سیستم آتنا این اتحادیه، متوجه ارتقاء و یا تنزل درجه داوران می شویم. البته به زودی لیست اسامی داوران سال 2020 میلادی بر روی سایت اتحادیه جهانی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: جواد کریمی دبیر کمیته داوران نیز از داوران بسیار خوب و با اخلاق کشور است که درجه ایشان نیز تنزل پیدا کرده است اما همانند آقای امامی چیزی از داشته های وی و ارزش هایش کم نمی شود.
فروتن در مورد ارتقاء درجه داوران گفت: 6 داور ارتقاء پیدا کرده اند که مهدی بشیرزاده از داوران درجه یک به درجه S1 ارتقاء یافته است و در حال حاضر ایشان به همراه محمد مصلایی پور، نیما صادقی و سعید عباسی داوران درجه S1  کشورمان هستند.
وی در مورد داوران ایران در المپیک 2020 توکیو تصریح کرد: هنوز هیچ کس انتخاب شده نیست و داوران المپیکی کشورمان باید در سه رقابت قهرمانی آسیا در هند، گزینشی قاره ای در چین و گزینشی جهانی در بلغارستان قضاوت کنند و در نهایت اتحادیه جهانی کشتی بر اساس عملکرد داوران، نسبت به معرفی داوران المپیکی اقدام خواهد کرد.
رئیس کمیسیون داوران در مورد کنترل درجه داوران در جام تختی گفت: با توجه به اینکه داوران درجه یک دو بار در سال، داوران درجه 2 یک بار در سال و داوران درجه 3 هر دو سال یک بار باید کنترل درجه شوند، تمامی داوران درجه یک ما در جام های آزاد و فرنگی تختی قضاوت می کنند. در مورد داوران درجه 2 نیز نیمی از آن ها در رقابت های آزاد و نیمی دیگر در رقابت های فرنگی شرکت خواهند کرد و داوران درجه 3 نیز به غیر از داورانی که در سال 2019 کنترل درجه شده اند، نیمی از آن ها در مسابقات کشتی آزاد و نیمی دیگر در رقابت های کشتی فرنگی قضاوت خواهند کرد.
فروتن در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور 4 داور جوان ما در جمع داوران S1 آینده ی بسیار خوب و روشنی را برای داوری ایران متصور هستم و امیدوارم که در آینده ای نزدیک شاهد موفقیت های بیش از پیش داوری در میادین مهم از جمله رقابت های المپیک و جهانی باشیم

ایجاد نظرها
لیست نظرها