جزئیات اخبار

عزم جزم فدراسیون کشتی در راه مبارزه با دوپینگ

عزم جزم فدراسیون کشتی در راه مبارزه با دوپینگ

برگزاری جلسه با مسئولان نادو
انجام آزمایشات پنج برابر خواهد شد
جرائم سنگین و محرومیت در انتظار خاطیان

فدراسیون کشتی عزم خود را برای مبارزه جدی و همه جانبه با معضل دوپینگ جزم کرده است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، جلسه ای با حضور دکتر فرزاد شارکی قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ  (نادو) و دکتر رضا وفایی رئیس کمیته آموزش این ستاد در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.
محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد نتایج این جلسه گفت: طبق مذاکرات انجام شده از سوی مسئولین فدراسیون با ستاد ملی مبارزه با دوپینگ مقرر شد در اسرع وقت دوره های آموزشی مبارزه با دوپینگ ویژه ورزشکاران، مربیان و سایر اعضای کادر فنی تیم های ملی در رده های سنی مختلف‌ برگزار گردد.
امامی در ادامه تصریح کرد: فدراسیون کشتی در خصوص مبارزه جدی با دوپینگ تمام تلاش  خود را خواهد کرد تا سایه شوم دوپینگ از سر ورزش ملی ما بر داشته شود و بر این اساس آمار نمونه‌های گرفته شده از کشتی گیران در ۶ ماه گذشته نزدیک به دو برابر زمان مشابه در سال قبل بوده و  با هماهنگی های انجام شده،  این میزان به ۵ برابر در سال جدید خواهد رسید.
امامی افزود:‌ با توجه به در پیش بودن رقابت های مختلف کشتی در کشور از جمله مسابقات قهرمانی کشور، لیگ های برتر کشتی آزاد و فرنگی، جام باشگاههای جهان، جام تختی و دیگر مسابقات بین المللی و داخلی در تمامی رده های سنی ، همچنین با عنایت به اعتقاد و پایبندی مسئولین فدراسیون به ورزش پاک در مسیر موفقیت های ورزشی در سطح جهان و المپیک، فدراسیون کشتی طی نامه ای رسمی به فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) آمادگی و همکاری کامل خود را برای حضور ماموران ستاد مبارزه با دوپینگ برای انجام نمونه گیری در کلیه مسابقات داخلی و بین المللی و حضور سرزده مأموران این ستاد در منازل و محل های تمرینی کشتی گیران برای انجام نمونه گیری اعلام کرده است. لازم به توضیح است آدرس و شماره تلفن اکثر کشتی گیران در اختیار ستاد مبارزه با دوپینگ قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: به طور کلی برنامه های ضد دوپینگ فدراسیون بر پایه  آموزش و سپس آزمایش است و در صورت تخطی سهوی و یا عمدی هر یک از کشتی گیران، با  فرد و یا افراد خاطی برخورد جدی و قاطع خواهد شد و مسئولیت محرومیت و جرائم سنگین نقدی آن بر عهده کشتی گیر مربوطه خواهد بود و پس از اعلام قطعی دوپینگ، نام ورزشکار خاطی از طریق سایت فدراسیون کشتی به اطلاع عموم خواهد رسید.
سخنگوی فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: از این پس، پیش از حضور کشتی گیران در اردوهای تیم های ملی در همه رده های سنی برای رعایت موارد مرتبط با داروهای نیروزا و دوپینگ تعهد کتبی همراه با ضمانت قانونی و اجرایی گرفته می شود و در صورت انجام هر تخلف احتمالی، کشتی گیر مسئول جرائم آن خواهد بود.

ایجاد نظرها
لیست نظرها