حسادت در نونهالان به شرایط زمان و مکان آنها بستگی داشته و از توجه به دیگران و یا عدم توجه به فعالیتهای یک نونهال به وجود می آید . توجه دقیق و صادقانه به صورتی که برای نونهالی که از ابزار حسادت سود می برد کاملا قابل لمس باشد می تواند راهکاری برای برطرف ساختن حسادت در آنها باشد .
در زمان تمرین باید ضمن کنترل اوضاع ، ارتباط نونهالان را با یکدیگر به صورت آزادانه وبا کمترین تفاوت هدایت نمود . توجه به یک نونهال باید از طریق خود نونهال احساس شود نه از طریق رفتار های مربی . البته باید متذکر شد که کم توجهی به نونهالان نیز حس گوشه گیری و یالج بازی را در آنان پدیدار خواهد نمود .
داشتن یک احساس قلبی از تفاوت معقول یک نونهال با نونهال دیگر که توسط خودش صورت بپذیرد ، می تواند حس رقابت و مسئولیت پذیری را در وی توسعه بخشیده و رشد و پیشرفت خود را کنترل نماید . خلاقیت مهمترین ویژگی یک نونهال برای جلب توجه و رضایت مندی از رفتارهای وی است که با احساس تفاوتها و اختلاف با دیگران و برانگیختگی مدیریت فردی روز به روز پر رنگ تر خواهد شد .
عدم توجه به ورزشکاران در سنین پایین باعث بی نظمی های فراوان جسمانی و روحانی او خواهد گشت و افراط در آن نیز عوافب خوبی را در پی نخواهد داشت . مربی می تواند با شناخت ارزشهای بنیادین نونهالان و استفاده ار علم رفتار شناسی و شناخت شخصیت نونهالان و نیز با برخوردهای مناسب و هدفمند ، باعث شکوفایی استعدادهای آنها شود